1879 RPG

Czym jest 1879 RPG?

Gra ukazała się dzięki FASA, która jest odpowiedzialna za powołanie do istnienia Shadowruna i Earthdawna, a także kilku innych tytułów. Niestety przez prawie 30 lat, linie wydawnicze obu systemów mocno się rozeszły, ale nadal można doszukać się nawiązań pomiędzy nimi. Wydany 2016 roku RPG 1879 jest udaną próbą odpowiedzi na pytanie "co by było gdyby", bo znane z Szóstego Świata (Epoki Shadowruna) Przebudzenie, nastąpiło w epoce wiktoriańskiej za sprawą zepsutego wynalazku.

System jest ciekawą wariacją na temat steampunku i magii, ale pozbawiony jest pulpy znanej z polskiego Wolsunga.

Jak to się zaczęło?

Imperium Brytyjskie to największy z narodów świata, rządzony przez Żelazną Królową Wiktorię, która była zdeterminowana, by pchnąć Imperium na nowe wyżyny technologiczne - zwłaszcza w medycynie - i zmiażdżyć każdego, kto zagraża jej ziemiom i ludziom.

Silver Exhibition w Londynie w 1876 roku, dwadzieścia pięć lat po wystawie w Crystal Palace, prezentuje postęp technologiczny Wielkiej Brytanii. Ambitny wynalazca pokazuje swoje urządzenie do oglądania dużych odległości, ale maszyna imploduje i znika. W jego miejsce zostaje okrągłe pole… czegoś.

Rok później portal się otwiera, odsłaniając rozległy nowy świat wielkich zasobów, cudów i przerażeń. W 1879 roku Imperium ma przyczółek (;))w tym nowym świecie. Ogromna fortyfikacja o nazwie Fort Alice została założona na końcu przejścia, które zostało nazwane Króliczą Norą (The Rabbit Hole).

Brytyjczycy nie są sami w swoich pragnieniach podboju tego nowego świata. Każdy wielki naród Ziemi domaga się szansy na przejście przez Rabbit Hole i zgłoszenie roszczenia, podczas gdy prywatny przemysł i zamożni mecenasi zwracają się do Królowej o zezwolenie sankcjonowanym zespołom badawczym na eksplorację nowego świata.

Aktywne filtry:

-