Czy Dungeons & Dragons jest dobry na start?

kwi22

Dungeons & Dragons 5.0 Edycja Polska od wydawnictwa Rebel, najpopularniejszy rpg na świecie

Systemu D&D praktycznie nie trzeba przedstawiać. Gra fabularna o przemierzaniu lochów (dungeons) i zabijaniu smoków (dragons) przeniknęła do popkultury za pomocą takich seriali jak Laboratorium Dextera, czy Stranger Things. Aktualna, najnowsza 5 edycja gry od Wizards of the Coast (w Polsce od Rebel) zawiera uproszczone zasady, które pozwolą wskoczyć do świata RPG nawet początkującym graczom.

Zbierz od 2 do 5 graczy, wybierzcie Mistrza Podziemi, stwórzcie fantastyczne postaci i przenieście się do świata fantasy po niezapomniane przygody. Przed tobą Dungeons and Dragons 5 edycja, najpopularniejszy system RPG (roleplaying game) na świecie!

Co to RPG?

RPG (ang. roleplaying game) to po prostu gry fabularne, czyli rozrywka dla 2 do 5 osób (chociaż są systemy dla 1 osoby i dla więcej niż 5). W typowych RPG jeden z graczy/graczek wciela się w rolę MG - Mistrza/Mistrzyni Gry, która wymyśla scenariusz, bohaterów niezależnych i opisuje świat pozostałym graczom, prowadzącym własne postaci. Gracze odpowiedzialni są za pokonywanie wyzwań, odgrywanie postaci i podejmowanie decyzji kształtujących fikcyjny świat.

Do gry wymagane są ołówki, kartki i kości (w przypadku D&D będzie to kość dwudziestościenna (d20, a raczej k20) i kilka innych kości (k4, k6, k8, k10 i k12 - od liczby ścianek). Przykładowe zestawy kości znajdziesz tutaj.

Jeżeli gry rpg są dla ciebie tematem zupełnie obcym, zapraszam na stronę gryfabularne.pl, gdzie znajdziesz sporo informacji o tym co to jest RPG, jak zacząć grać w gry fabularne, skąd wziąć drużynę na sesję D&D i wiele innych. 

Od czego zacząć przygodę z Dungeons & Dragons?

Kiedy szukasz informacji na temat D&D, może przytłoczyć cię liczba dostępnych podręczników, dodatków i światów (settingów). Swoją przygodę możesz zacząć od podręczników podstawowych (Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi, Księga Potworów) lub kupując Zestaw Startowy (Starter Set).

Zestaw Startowy do D&D

Zestaw Startowy do Dungeons & Dragons znajdziesz tutaj i zawiera on wszystko co potrzebne na początek do gry w Dungeons& Dragons:

  • Skrócony opis zasad,
  • Krótka przygoda wprowadzająca w świecie Zapomnianych Krain znanych z gier Baldur's Gate i Icewind Dale,
  • 5 gotowych postaci, dzięki którym siadasz i grasz,
  • Pełny zestaw kości: k4, k6, k8, k10, k12, k100 oraz oczywiście k20.

Więcej zestawów kości, w tym klimatyczne kości metalowe, sakiewki, tacki i skórzane kubeczki do rzucania kości znajdziesz w Przyczółku w kategorii Akcesoria.

Jakie podręczniki podstawowe do Dungeons and Dragons

Wymienione wcześniej, trzy podręczniki podstawowe zawierają dużo więcej informacji na początek niż zestaw startowy, ale są napisane tak, że również nadają się dla początkujących graczy i mistrzów gry.

Możesz od razu zaopatrzyć się w zestaw podręczników podstawowych do D&D, albo kupować je po kolei w miarę odkrywania tego systemu.

Polecana przez nas kolejność zakupu to:

  • Podręcznik Gracza Dungeons & Dragons 5.0 (Rebel D&D Player's Hanbook), który przeprowadzi cię przez tworzenie postaci i podstawowe zasady dotyczące grania w gry fabularne i D&D, mechanika walki, zaklęć i wyzwań
  • Przewodnik Mistrza Podziemi Dungeons & Dragons 5.0 (Rebel D&D Dungeon Master's Guide), niezbędnik Mistrzów Gry do D&D, zawiera rozbudowane zasady, porady dotyczące prowadzenia przygód i kampanii, a także magiczne skarby i potwory
  • Księga Potworów Dungeons & Dragons 5.0 (Rebel D&D Monster Manual), ten rozbudowany bestiariusz zapewni wyzwania na długie lata kampanii i przemierzania lochów, lasów, a także lochów w lasach ;).

Jakie dodatki do Dungeons and Dragons?

Początkujące osoby mogą chcieć osadzić swoją kampanię w świecie, którego nie muszą wymyślać od początku. Z pomocą przychodzą dodatki opisujące gotowe miejsca i światy (settingi), zawierające nawet gotowe pomysły na przygody dla postaci podstawowych i zaawansowanych.

Podręczniki dodatkowe do D&D

Akcesoria do Rebel D&D

Jeżeli tak jak my, wolisz maksymalnie zanurzyć się w przygodę od samego początku możesz zaopatrzyć się w akcesoria.

Niezbędne będą:

  • dodatkowy zestaw kości dla każdego gracza, co poprawi płynność rozgrywki,
  • suchościeralne mapy taktyczne do szkicu podziemi i innych miejsc akcji
  • ekran mistrza gry ukrywający sekrety i zapewniający najpotrzebniejsze zasady i tabelki bez wertowania podręcznika
  • figurki i znaczniki do przedstawienia postaci, potworów, pułapek, zaklęć i wszystkiego co podpowie Ci wyobraźnia
  • karty czarów i zdolności, dzięki którym pełny wachlarz twoich możliwości będzie zawsze pod ręką

 

kwi  22